Pagini

duminică, 22 mai 2011

Insomnia

Lipsa somnului pare a nu-i afecta pe multi dar datorita acestui fapt, multe dintre functiile organismului pot avea de suferit.
Insomnia se refera in general la lipsa de calitate a somnului. Nu se refera neaparat la numarul de ore de odihna cat la profunzimea somnului a carei lipsa poate duce la o predispozitie pentru alte boli.
Simpotomele insomniei sunt in general greutatea de a adormi si trezirile repetate in timpul somnului.
Insomnia poate fi de doua feluri: primara si secundara. Insomnia primara exista atunci cand aceasta nu are legatura cu alte probleme de sanatate. Insomnia secundara apare in situatiile in care persoana sufera de alte boli care ii afecteaza si somnul cum ar fi dureri de stomac, depresii, artrite, astm sau alte afectiuni.
Printre cauzele care faciliteaza aparitia insomniei, se numara varsta inaintata, stresul, sexul feminin (este mai des intalnita la femei), depresia, prea multa solicitare, somnurile lungi de dupa-amiaza, zgomotul extern, ingrijorarea, consumul excesiv de tigari si cafea, alcoolul s.a.m.d.
Insomnia are grade diferite de manifestare putand fi acuta, intermitenta si cronica. Pentru situatiile de insomnie acuta si intermintenta nu este nevoie de un tratament special acestea putand fi eliminate prin reobisnuirea cu obiceiuri sanatoase de dormit. Insomnia cronica poate fi prevenita cu anumite medicatii recomandate de doctor precum si cu ajutorul unor exercitii de relaxare sau prin terapia restrictiei de somn.
In afara de aceste solutii, exista cateva sfaturi utile care sunt mai usor de considerat. Acestea presupun sa dormim la aproximativ aceeasi ora in fiecare noapte si sa ne trezim la aceeasi ora, sa evitam stimultenti cum sunt cofeina, nicotina si alcoolul inainte de a merge la culcare, sa facem exercitii fizice in mod regulat, sa avem o cina usoara, sa citim ceva sau sa ascultam muzica inainte de a merge la culcare, sa facem o baie fierbinte, sa dormim intr-un pat indeajuns de ferm, sa bem ceai sau lapte cald inainte de somn, sa dormim pe spate, sa ni se faca un masaj s.a.m.d.
Daca aveti probleme cu somnul cat de mici, puteti incerca oricare dintre aceste trucuri vi se pare mai la indemana caci un somn bun este strans legat de buna dispozitie si o viata lunga si sanatoasa.

inainte de somn sau in orice moment al zile as recomanda meditatia de exemplu :

Vipassana

 Este o meditatie budista care se concentreaza asupra miscarii de ridicare si coborare produse de respiratie, vipassana inseamnand chiar ,,respiratie". vreme ce mintea este angajata in aceasta activitate, ea nu mai poate fi abatuta de obisnuitele distrageri. Respiratia sa fie lina si regulata. Astfel va veti concentra doar pe respiratie si veti uita de grijile cotidiene....iar somnul nu va fi prea departe.